A TURISZTIKAI FEJLESZTÉS TERÜLETEI

TURISZTIKAI INFRASTRUKTÚRA-ÜZEMELTETÉS


A Magyar Turisztikai Ügynökség tölti be a Magyar Állam nevében a tulajdonosi joggyakorló szerepét az alábbi vezető, közlekedési vállalatok esetében:



  • Balatoni Hajózási ZRt.
  • M A H A R T – PassNave Személyhajózási Kft.


A Magyar Turisztikai Ügynökség 108 Tourinform iroda üzemeltetését, fenntartását segíti, szakmai tevékenységüket koordinálja.

https://kisfaludyprogram.hu/assets/img/fejlesztes/turisztikai2.jpg

TOURINFORM hálózathoz kapcsolódó projektek



A Magyar Turisztikai Ügynökség névhasználati szerződés keretében működteti és koordinálja a 109 tagból álló Tourinform irodahálózatot. A Tourinformok olyan irodák, melyeket az önkormányzatok, Turisztikai Desztinációs Menedzsment szervezetek vagy turisztikai egyesületek tartanak fenn, ezek szakmai munkáját koordinálja a Magyar Turisztikai Ügynökség. Az irodák versenysemleges módon adnak tájékoztatást az adatgyűjtő területükön található turisztikai szolgáltatókról a belföldi és a külföldi vendégeknek, valamint építik a Nemzeti Turisztikai Adatbázist (NETA), mely adatbázis az alapja a Magyar Turisztikai Ügynökség digitális kommunikációjának. A Tourinform irodák az országmárka közvetítői, a térségek és települések turisztikai kirakatai. A Tourinformok egységes arculatú, jól beazonosítható irodákkal, kellemes vendégtérben, barátságos, segítőkész személyzettel támogatják azt a stratégiai célt, hogy vendégek tartózkodási ideje növekedjen, és segítik a belföldi utazóknak választani az úticélok között. A Tourinform irodák közvetlen kapcsolatban állnak a turisztikai szolgáltatókkal, így azokkal a szálláshelyekkel is, akik a Nemzeti Adatszolgáltató Központ felé (NTAK) adatszolgáltatási kötelezettséggel rendelkeznek. Az NTAK turizmusszakmai és gazdaságfehérítési jelentősége miatt a Tourinformoknak kiemelkedő szerepe van abban is, hogy a szolgáltatókat adatküldésre ösztönözzék.

A Tourinform irodákban ingyenes turisztikai kiadványokhoz is hozzájuthatnak az érdeklődők, emellett kiegészítő szolgáltatásként vásárolhatnak térképeket, útikönyveket, ajándéktárgyakat, helyi termékeket, turisztikai kártyákat, illetve jegyet válthatnak különféle rendezvényekre. Ezeken kívül az irodák lehetőséget biztosítanak egyéb sporteszközök bérlésére is.

Hálózatüzemeltetés, rendezvényszervezés



Évente legalább egyszer a Tourinform irodák munkatársai képzésen vesznek részt, melyen térségi bejáró túrákat is szervez Ügynökség annak érdekében, hogy a munkatársak minél jobban megismerjék a látnivalókat és az ajánlható szolgáltatásokat.

A Tourinform irodákat a Magyar Turisztikai Ügynökség munkatársai legalább egyszer egy évben meglátogatják, a tapasztalatok pedig beépülnek a minőségbiztosítási rendszerbe.

A Magyar Turisztikai Ügynökség évente egyszer, az Országos Tourinform Találkozón az irodákban dolgozók és az irodák fenntartóinak szakmai tájékoztatást nyújt az aktuális feladatokról, változásokról, szakmai eseményekről.

Tourinform arculatos eszközök, kiadványok



A 2019-ben megtörtént a Tourinform arculatváltása, így az irodák az országmárkával harmonizáló új vizuális megjelenést kaptak. Az arculatváltás kapcsán az újonnan nyíló és költöző irodák megkapják az egységes kültéri eszközöket így a világító kültéri táblákat, strandzászlókat, megállító táblákat, kirakat matricákat. Ezen felül a Tourinform iroda elérhetőségét támogató közúti barna táblák folyamatos utánpótlását is biztosítjuk. A Tourinform brand erősítése érdekében az egységes arculattal ellátott irodai eszközöket is gyártunk a Tourinform irodáknak, a Tourinform név népszerűsítése érdekében pedig szóróanyagokat készítünk és terjesztünk a belföldi piacon. Az 5, 10, 15, 20, 25 éve Tourinform irodában dolgozó kollegák minden évben jelképes ajándékot kapnak, a munkájuk elismeréseként.

A Tourinform irodák szakmai munkáját, így a belföldi értékesítést támogatják a saját készítésű vagy megvásárolt kiadványok.